Warme smoothie

Tegenwoordig kennen we allemaal de groene smoothie wel. Boordevol spinazie, fruit en andere soorten lekkernijen. Maar tijdens de winterdagen heb ik niet altijd zin om een koud smoothie naar binnen te werken. De warme smoothie is eigenlijk net zo lekker en super voedzaam. Je hebt dan de eerste uren geen honger meer. Daarnaast is het ook nog eens een stuk warmer voor je maag. YUM! Ik heb het nu al twee dagen achter elkaar gemaakt en ik ben fan. Enjoy.

Je hebt er helemaal niet veel voor nodig en je bent echt in 5 minuten wel klaar. Neem het mee in een thermoskan voor onderweg.

Ingrediënten:
– 50 gram havermout
– 100 ml water
– 100 ml sojamelk
– 1 grote peer
– 1 theelepel rauwe cacao
– 1 theelepel honing
– 1/2 banaan
– optioneel: lijnzaadolie, lijnzaad, superfoods naar keuze (zelf gebruik ik ze niet)

Bereidingswijze:
– Doe het water samen met de melk en een geprakte banaan in een pannetje.
– Doe daarna de havermout erbij en kook de havermout gaar.
– Snijd ondertussen de peer in kleine blokjes en voeg deze op het laatst nog even toe aan de havermout.
– Doe alles in de blender en voeg daar de rauwe cacao, de honing en eventueel optionele ingrediënten aan toe.
– Laat het blenden totdat het helemaal gemengd is en giet het in een grote beker.
– Jouw warme smoothie is klaar om gedronken te worden.

warme smoothie

2 Thoughts on “Warme smoothie

  1. Pingback: Eetdagboek van Chantal

  2. Pingback: Havermout smoothie met Soy Rice

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Post Navigation

Lees vorig bericht:
Lasagne met peer en geitenkaas

Oh dear, dit gerecht is zo lekker. Ik kwam het laatst tegen in een restaurant en het ruikt niet alleen...

Sluiten