Healthy appeltaart

Ok, confession: appeltaart is en blijft echt mijn favoriete taart van allen. Je kunt mij ’s nachts echt mijn bed uit schoppen voor appeltaart. Eigenlijk hoef je niet eens te schoppen want ik ga graag vrijwillig mee. Dat zoete van de appels en de crunch van de korst. Helaas is niet elke appeltaart heel gezond en aangezien ik toch wel af en toe gezond probeer te leven heb ik een healthy appeltaart gemaakt. Verantwoord en lekker. Verder op deze blog staat er ook een ongezonde appeltaart klaar. Win-win situatie.

Deze healthy appeltaart bevat alleen natuurlijke suikers en biologische honing.

Ingredienten:
– 275 gram speltbloem
– 100 ml kokosolie
– 1 ei
– snufje zout
– 1 theelepel bakpoeder
– 2 eetlepels honing
– 5 grote appels
– 2 eetlepels kaneel
– 1,5 eetlepel honing
– 2 eetlepels citroensap

Bereidingswijze:
– Doe het speltbloem samen met de kokosolie, het ei, het zout, de bakpoeder en honing in een kom en kneed met de hand tot een soepel deeg. Als het deeg iets te nat is voeg dan nog wat bloem toe.
– Laat het ongeveer een kwartier in de koelkast liggen en bedek daarna een bakvorm met bakpapier en rol het deeg uit tot de juiste dikte. Bewaar een deel van het deeg voor de bovenkant.
– Snijd de appels in kleine stukjes en doe daar de honing, kaneel en het citroensap doorheen.
– Giet het appelmengsel op het deeg en bedek de bovenkant met het overgebleven deeg.
– Zet het in de oven voor ongeveer 45 minuten.

healthy appeltaart
healthy appeltaart

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Post Navigation

Lees vorig bericht:
Gezonde brownie

Ik probeer de laatste tijd wat 'cleaner' te eten. Dat houdt niet in dat ik geen suiker, zuivel of gluten...

Sluiten