Gezonde kipburgers 

Ik kan echt smachten naar een hamburger. Soms moet ik er gewoon een eten. Het liefst dan wel zelf gemaakt. Want die van de McDonald’s zijn nou niet bepaald gezond. Gistermiddag had ik weer zo’n enorme craving naar hamburger. Ja echt ik kon nergens anders meer aan denken. Ik moest en wilde er gewoon een eten voor het avondeten. En als ik iets graag wil dan doe ik dat meestal ook. Maar in plaats van ham-burgers maakte ik kipburgers. Net wat gezonder en magerder. Met allemaal lekkere ingrediënten. Deze gezonde kipburgers zijn heerlijk en lekker mals.

Ingrediënten:
– 100 gram kip
– 1 tomaat
– 1/2 avocado
– 1 ui
– zout, peper, paprikakruiden en knoflook
– 1 broodje
– 50 gram sla
– 1 1/2 eetlepel ricotta kaas

Bereidingswijze:
– Verwarm de oven voor op 200 graden
– Snijd de kip in kleine stukjes en kruid het met de peper, zout, paprikakruiden en knoflook.
– Doe het in een blender of mix het met de staafmixer tot een heel fijn geheel.
– Bekleed de bakplaat met bakpapier of vet het in.
– Maak van de kip twee bolletjes en druk ze een beetje plat. Leg ze op de bakplaat en bak ze in ongeveer 15 minuten gaar.
– Snijd ondertussen het broodje open.
– Prak de halve avocado fijn. Snijd de helft van de ui in kleine blokjes en meng dit door de avocado.
– Snijd de tomaat in plakjes.
– Beleg het broodje met de geprakte avocado-uimengsel.
– Leg daarbovenop de sla en en tomaat.
– Als de burger klaar is leg je de burger daar weer op en leg daar bovenop de rest van de ringetjes van de ui.
– Schep de ricotta erbovenop en leg de andere kant van het broodje erop.

burger 2
hamburger

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Post Navigation

Lees vorig bericht:
Eetdagboek van Michelle

Vandaag heb ik een extraatje. Ik heb een extra eetdagboek deze week. Van niemand minder dan echte foodie en geweldige...

Sluiten